Vi ska bli ännu bättre!
Tisdag, 25 januari 2022Verksamheter behöver ständigt utvecklas för att hänga med omvärldens krav. En förändringsresa av Akademiska Hus har pågått sedan 2012 och en större omorganisation genomfördes 2017. Den förändring som nu sker är inte lika genomgripande, men ska säkra så att vi fullt ut tar tillvara potentialen i bolaget och skapar mesta möjliga kundvärde på ett resurseffektivt, affärsmässigt och hållbart sätt.
- Mycket är bra redan idag och det utvecklar vi vidare. Med den nya organisationsstrukturen får vi ännu bättre förutsättningar att vara en strategisk partner till landets universitet och högskolor. Vårt mål är att kunderna ska tycka att det blir enklare och tydligare i deras kontakt med oss och att vi på sikt även vässar oss i vårt erbjudande till dem, både lokalt och nationellt, säger Caroline Arehult, vd.
Den nya organisationen innebär kortfattat att Akademiska Hus delar upp sin förvaltning i två enheter: en fastighetsenhet och en enhet för teknik och service. Fastighetsenheten kommer också att innehålla avdelningarna för campus- och affärsutveckling, studentbostadsverksamheten och vårt coworking-koncept AWL. Det kommer att främja ett helhetstänk och skapa en tydlighet i bolagets roller som ger möjlighet till mer fokus på såväl basleverans som utveckling.
Den nya organisationsstrukturen börjar gälla den 1 april.