Till navigation Till innehåll (s)

Akademiska Hus nominerat till årets employer branding-företag

Tisdag, 15 december 2015
Akademiska Hus är nominerat till utmärkelsen årets employer branding-företag mot young professionals. Nomineringen kommer från undersökningsföretaget Universum som rankar populära arbetsgivare bland både studenter och young professionals.

Varje år uppmärksammar företaget Universum ett antal organisationer och personer som engagerat sig i och bidragit till att lyfta frågan om employer branding. Priset årets employer branding-företag tilldelas ett företag som aktivt involverar hela organisationen, från ledningsgrupp till linje, i employer branding-frågor och som jobbar på ett strategiskt och inspirerande sätt.

Akademiska Hus har under de senaste åren arbetat målmedvetet för att skapa en enhetlig företagskultur och varumärke, bland annat genom en gemensam värdegrund. Dessutom läggs stor vikt vid att utveckla cheferna till att bli goda ledare och föredömen i organisationen.

– Det är väldigt roligt att vi blivit nominerade och det är ett kvitto på att vi lyckats med vår satsning att synas externt och kommunicera hur det är att arbeta hos oss. Vårt employer brand riktar sig mot flera målgrupper med fastighetsakademin och yrkeshögskolan i fokus. På senare år, även  young professionals och studenter vid universitet och högskola, vilket vi nu ser resultatet av, säger HR-direktör Kristina Korsgren.

Totalt är åtta företag nominerade i kategorin däribland Apoteket, Infranord, ManpowerGroup, Santa Maria, SEB, SP Sveriges Tekniska Forskningsinstitut och Transmode. Priset delas ut på Talent Excellence Awards som äger rum i mitten av oktober 2016.

 

Fakta
Vid nominering och det slutliga korandet tittar juryn på följande kriterier:

  • Ledningsgruppens engagemang i employer branding-frågorna.
  • Att organisationen kommunicerar sitt employer brand på ett innovativt och trovärdigt sätt.
  • Att organisationens employer branding-aktiviteter lett till resultat i Universums mätningar