Till navigation Till innehåll (s)

Innovation

Hösten 2012 är innovation ordet på allas läppar inom både akademin, näringslivet och politiken. Ämnet är också tema för volym 4 av Aha. Vad är det som gör en lokal, en byggnad eller ett campus till en framgångsrik miljö för innovation?

I denna volym av Aha diskuterar vi den innovativa kunskapsmiljön. Vi tittar bland annat närmare på framgångsexempel i Ryssland, Sydafrika, Storbritannien och Schweiz. Dessutom besöker vi ett av världens mest innovativa universitet, Aalto Design Factory – en del av Aalto-universitetet i Finland och den nya stadsdelen Hagastaden i Stockholm som är en av Sveriges största satsningar med life science och innovation som fokus.

Fakta

Aha är magasinet som nyfiket undersöker och inspirerar till nya idéer och lösningar för att skapa attraktiva kunskapsmiljöer för hela människan. Varje volym har ett aktuellt tema som belyses ur flera olika perspektiv, där inspiration hämtas från spännande kunskapsmiljöer både innanför och utanför Sveriges gränser.

Aha belönades med Silverbladet i kategorin Bästa kundtidning (Business to business) på Guldbladet 2012.

Beställa

Om du vill beställa en volym av magasinet är du välkommen att e-posta oss på aha.bestallning@akademiskahus.se.

Redaktion

Magasinet tas fram i samarbete med Spoon. Kontakta redaktionen på e-post aha.redaktion@akademiskahus.se.