Vår webbplats använder cookies som gör att webbplatsen fungerar bättre. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies.

Jag accepterar cookies

Så gör du felanmälan

Att anmäla ett fel är snabbt och enkelt. Följ de fem punkterna nedan. Om du återkommer hit regelbundet så rekommenderar vi att du blir en så kallad Proffsbokare. Mer om det nedan.

Att anmäla ett fel

  1. Leta först upp det campus där din byggnad finns. Du kan göra det via kartorna på respektive campussida (under rubriken "Ditt Campus" i toppmenyn) eller via felanmälanssidan som du når via "Fel på något? (högst upp i toppmenyn).
  2. I listan över byggnaderna letar du upp din byggnad och klickar på byggnadens namn.
  3. I formuläret som öppnas fyller du i så mycket information om felet som du kan.
  4. Fyll i reCaptcha-koden (som veriferar att formuläret fylls i av en människa).
  5. Klicka på "Skicka"

Vem ansvarar för vad i huset?

Hur vet jag vad Akademiska Hus ansvarar för att åtgärda och vad som ligger inom min egen organisations ansvarsområde? Som alltid när man tecknar ett hyresavtal finns det en lista som visar vilka funktioner och tjänster som ingår i hyran, det vill säga bekostas av hyresvärden, och vilka som ligger inom hyresgästens ansvar.

Enkelt uttryckt brukar hyresvärden, Akademiska Hus, ansvara för drift och underhåll av tillbehör till fastigheten, det vill säga fasta installationer som till exempel avlopp, kyla, ventilation, vatten, WC, mer mera. Hyresgästen ansvarar för drift och underhåll av föremål och inredning som hyresgästen tillfört fastigheten.

Vid frågor är du välkommen att kontakta förvaltaren för ditt hus. Du hittar kontaktuppgifterna här på webbplatsen (genom att söka på byggnadens namn) eller på kontakttavlan i entrén.

Bli proffsbokare

Om du regelbundet anmäler fel i våra byggnader så kan du skapa en profil i felanmälansystemet. Då registreras och sparas dina personliga uppgifter samt de byggnader du ofta felanmäler. På så sätt slipper du fylla i allt på nytt nästa gång du vill göra en felanmälan.

Som proffsbokare får du även se status på dina felanmälningar. Alla uppgifter du lägger in kan du själv enkelt ändra och uppdatera.

För att registrera dig klickar du här. 

Då du registrerar dig kan du välja att slå på "Automatisk inloggning". Det innebär att du slipper ange din e-postadress vid varje inloggning i systemet. (Kräver cookies.)

Hantera dina byggnader

Du kan enkelt lägga upp den eller de byggnader du vanligtvis felanmäler så att du snabbare kommer till formuläret där du fyller i din felanmälan.

På sidan "Mina byggnader" söker du fram och lägger till byggnader till din egna lista.

Skapa en felanmälan

Från sidan med dina byggnader klickar du på den byggnad du vill felanmäla. Du kommer då till felanmälanformuläret. Som du ser är din personuppgifter redan ifyllda.

Fyll i så mycket information som möjligt för att våra drifttekniker enkelt ska hitta felet och åtgärda det.

  • Obligatoriska fält är felbeskrivning, namn + e-post eller namn + telefonnummer 
  • Du kan skicka en kopia av felanmälan till en annan person genom att fylla i dennes e-postadress 
  • Du kommer få en bekräftelse på din felanmälan samt återrapportering när felet är avhjälpt

Uppföljning av felanmälningar

Dina felanmälningar sparas och du kan följa deras status på sidan "Mina felanmälningar".

Om du för muspekaren över byggnadens namn i listan ser du mer information om var felet finns. Gör du samma över beskrivningen ser du den fullständiga beskrivningen du angett. Du kan sortera i listan genom att klicka på kolumnrubrikerna.

Förklaring till symbolerna:

Felanmälan är mottagen
Felanmälan är under arbete
Felet är åtgärdat